Wie ben ik in vier vragen

Waarom ben je Professional Organizer geworden?

Van opruimen en structuur aanbrengen krijg ik energie, dat is altijd zo geweest. Volgens mijn moeder legde ik toen ik vijf was mijn kleren al netjes op een stapeltje in de kast. Ik heb jaren gewerkt in de logistiek, een vakgebied waar het gaat om efficiëntie en structuur. Toen ons vierde kind werd geboren vond ik het heerlijk dat ik ervoor kon kiezen me volledig op het moederschap te richten. Alles soepel laten lopen in ons gezin, is me op het lijf geschreven. Maar ik heb daar ook altijd dingen naast gedaan: voorzitter van de barcommissie bij de hockeyclub, wensvervuller bij Make-a-Wish en ik zat in de activiteitencommissie op school. Daar heb ik eerst de kelder en uiteindelijk alle gemeenschappelijke ruimtes opgeruimd, een project van maanden. Ik genoot daar elke keer enorm van, omdat je het zag opknappen en omdat het zo duidelijk werd gewaardeerd wat ik deed. Ik maakte echt verschil. Elke keer had ik gewoon zin om weer aan de slag te gaan. Daar is het idee ontstaan om Professional Organizer te worden. Het is toch heerlijk om werk te doen, waar je echt mee helpt en waar je zelf vrolijk van wordt!

Waarom heet je bedrijf OrganiZin?

Met die naam wil ik twee dingen vertellen. Allereerst natuurlijk dat ik Professional Organizer ben, maar vooral ook dat ik het heerlijk vind om mensen blij te maken met wat ik doe. Dat er niets waardevoller is, dan de mensen om je heen een mooi moment te bezorgen. De meest inspirerende film die ik ooit heb gezien is de film Amélie, over een meisje dat met kleine dingen het leven van de mensen om haar heen mooier maakt. Dat is wat ik wil bereiken met OrganiZin: met veel plezier samen werken zodat jíj je blij voelt omdat je weer overzicht en ruimte voelt. Daar heb ík altijd zin in.

Wat heb je gedaan voor je Professional Organizer werd?

Na mijn studie bedrijfskunde heb ik 15 maanden gereisd door Indonesië en Australië. Eén van de mooiste dingen die ik in mijn leven heb gedaan. Ook toen ik werkte heb ik diverse reizen gemaakt naar Midden en Zuid-Amerika en naar Azië; reizen is dan ook absoluut één van mijn passies. Mijn leukste baan was de rol van logistiek consultant bij Ahold. Daar werkte ik aan de inrichting van nieuwe distributie centra in Polen, Tsjechië en Noorwegen: hoe kan het pand zo efficiënt mogelijk worden ingericht. En dat vind ik nog steeds leuk, nadenken over een praktische inrichting. Ik heb al veel vrienden geholpen met het maken van tekeningen voor de verbouwing en inrichting van hun huis. Dan kan ik uren puzzelen op een plattegrond, tot ik een logische oplossing zie, waarbij alle woonwensen worden vervuld. Als ik mijn leven opnieuw zou doen, dan zou ik architect worden. Ik ben gek op dat soort puzzels. Maar ook als Professional Organizer kan ik dat talent goed gebruiken.

Wat vind je het allerleukst aan Professional Organizing?

Het geeft me steeds weer een heel tevreden gevoel, dat elke dag eindigt met een zichtbaar resultaat. Dat kan een opgeruimde kamer zijn of een uitgewerkt plan. En ik vind het heerlijk om sámen te werken, om jou te helpen om jouw doel te bereiken.